Advert
TURİZM
Giriş Tarihi : 18-11-2019 08:56

‘Haksız rekabet adeta yok sayılıyor’

Kemer Esnafları ve Turizmciler Derneği (KESDER) Başkanı Abdullah Çilengir ve Yönetim Kurulu, ilçe genelindeki esnafları ziyaret ederek talep ve sorunlarını dinledi. Gezi sonrası basın açıklamasında bulunan Başkan Abdullah Çilengir, “Tek isteğimiz adil bir ticaret alt yapısının oluşturulması, haksız rekabetin önlenmesi. Yaşanan haksız rekabet gün gibi ortadayken yöneticilerimizin mağduriyetimizi görmezden gelmesi, yaşanan haksız rekabeti adeta yok sayması kabul edilebilir bir durum değildir. Bizler kimsenin mağdur edilmesini istemiyoruz. Kemer’de yaşayanların turizm gelirlerinden faydalanmasını, misafirlerimizin çarşılarımızı ziyaret etmesini çarşılarımızın cazibe merkezi olmasını istiyoruz. Bölgemizde gerçekten ihtiyaç sahibi olup pazara çıkan dostlarımızla ekmeğimizi bölüşmeye hazır. Bu yerler artık pazar yeri değil paspal hijyen olmayan her türlü olumsuzluğun yaşanabileceği rant sahalarına dönüştüğünü herkes açıkça beyan etmektedir. Tuzu kuru olanların bizi anlamasını elbette beklemiyoruz ama en azından saygıyı hak ediyoruz” dedi.

Ahmet Duran YENİGÜN

KESDER Başkanı Abdullah Çilengir ve Yönetim Kurulu, ilçe genelindeki esnafları ziyaret ederek talep ve sorunlarını dinledi. Gezi sonrası basın açıklamasında bulunan Başkan Abdullah Çilengir, “Bugün buraya gelerek ekmeğinize çocuklarımızın ve Kemer’in geleceğine sahip çıktınız. Günlerdir yağmur çamur demeden beldelerimiz de esnaf ziyaretleri yaptık. Bu ziyaretlerimizde bizlere eşlik eden mahalle temsilcilerimize esnaflarımıza ve bizlere inanarak buraya gelmiş olan siz değerli Kemer halkına yönetim kurulum adına canı gönülden teşekkür ederim. Bildiğiniz üzere KESDER, Kemer ve belde esnaflarının haklarını her platformda korumak için kuruldu. Hanautçuluk, yasa dışı ticari faaliyetler ve her türlü haksız rekabetin karşısında oldu. Gücümüzü de sadece siz üyelerimizden Kemer halkından almaktayız” dedi.

‘TUZU KURU OLANLARIN BİZİ ANLAMASINI BEKLEMİYORUZ’

Kemer bölgesinde ticaret yapanların aslında çok büyük saygıyı hak ettiklerini ifade eden Çilengir, “Gönül rahatlığı ile bayramlarımızı yaşayamayız, hafta sonu nedir bilmeyiz, çocuklarımıza gerekli vakti ayıramayız. Bütün dünyayı gezdim deyip hava atanlara bizleri yerden yere vuranlara soruyorum; dünyanın neresinde günde 16 saat çalışıp evine ekmek götürmeye çalışan buna rağmen son yıllarda hep zarar eden başka hangi bir esnaf yoktur. Tuzu kuru olanların bizi anlamasını elbette beklemiyoruz ama en azından saygıyı hak ediyoruz. Bizim gidecek başka bir yerimiz yok, ayrıca Kemer’i seviyoruz ve burada çalışıp burada hayatımızı devam ettirmek istiyoruz. Tek isteğimiz adil bir ticaret alt yapısının oluşturulması, haksız rekabetin önlenmesi. Bizler sizlerden gelen talep ve istekler üzerine çalışmalar yapıp projeler geliştiriyor ve yöneticilerimize sizlerden gelen talepleri sunuyoruz. Yaptığımız görüşmelerin sonunda ortaya çıkan en büyük sorunlarımızdan başlıca ilk ikisi hanutçuluk ve bölgemizde kurulan giyim pazarlarıdır” diye konuştu.

‘HAKSIZ REKABET ADETA YOK SAYILIYOR’

Kemer’de yapılan araştırmalarda bölgeye gelen misafirlerin yüzde 90’ı bölge çarşılarını görmeden ülkelerine geri gittiğini belirten Çilengir, “Kokartsız rehberler ve kaçak çalışanlar yani Hanutçuluar türlü karalama kampanyaları ile misafirlerimizin çarşılarımıza gelmesini engellemektedirler. Belli bir program çerçevesinde zaten kısıtlı sürede tatilini yapan misafirlerimiz Pazar yerlerinin olduğu yerlere taşınıyor. Çarşılarımızı görmeden otellerine geri dönüyorlar. Beldibi’nden Tekirova’ya kadar ticaret yapan, kira ödeyen, her türlü vergiyi ödeyen burada yaşayıp tüm gelir ve giderlerini burada bırakan acısıyla tatlısıyla bölgenin daimi yaşayanı olan bizler mağdur edilmekteyiz. Yaşanan haksız rekabet gün gibi ortadayken yöneticilerimizin mağduriyetimizi görmezden gelmesi, yaşanan haksız rekabeti adeta yok sayması kabul edilebilir bir durum değildir.”

‘RANT SAHALARINA DÖNÜŞTÜ’

Kemer’deki pazar yerlerinin artık rant sahasına dönüştüğü belirten Çilengir, sözlerine şöyle devam etti:

“Bizlere ‘buradan ekmek yiyen insanlar var! Onlar mağdur olacak’ diyenler, binlerce esnafımızın yıllardır süre gelen mağduriyetini görmezden gelmeleri manidardır. Sizler o makamda kimlerin haklarını savunmak için bulunuyorsunuz. Bizler kimsenin mağdur edilmesini istemiyoruz. Kemer’de yaşayanların turizm gelirlerinden faydalanmasını, misafirlerimizin çarşılarımızı ziyaret etmesini çarşılarımızın cazibe merkezi olmasını istiyoruz. Kemer bölgesine yatırım yapmış, iş yerini kiraya vermiş dükkan sahipleri de bu olumsuzluklardan etkilenmektedir. Çözüm olarak sunduğumuz çarşı günleri projesi ile bölgemizde gerçekten ihtiyaç sahibi olup pazara çıkan dostlarımızla ekmeğimizi bölüşmeye hazır olduğumuzu beyan ediyoruz. Yaptığımız istişarelerde tüm siyasi erkan ve akil kişiler giyim pazarlarının bir rant alanı olduğunu beyan etmektedir. Bu yerler artık Pazar yeri değil paspal hijyen olmayan her türlü olumsuzluğun yaşanabileceği rant sahalarına dönüştüğünü herkes açıkça beyan etmektedir.”

‘ÇARŞI GÜNLERİ DÜZENLENMESİNİ TALEP EDİYORUZ’

Çarşı günleri etkinliklerinin düzenlenmesini talep ettiklerini aktaran Çilengir, “Karar mercileri olan belediye başkanımız, meclis üyelerimiz ve komisyon üyelerinin 43 bin nüfuslu İlçemizde 2 bin 500 esnaf, aileleri, çalışanları ile en az 20 bin kişinin yani nüfusumuzun yaklaşık yüzde 50’sini ilgilendiren bu mağduriyetlerini görmelerini istiyoruz. Seçim zamanlarında karşımıza çıkan bizlerden oy isteyen başta başkanımız olmak üzere meclis üyelerimizden talebimiz bölgemizde kurulan Turizm Giyim pazarlarının kapatılmasını 6 yıldır dillendirdiğimiz ve başkanımızın seçim döneminde televizyon ekranlarında yapacağını söz verdiği üzere Çarşı günleri etkinliğinin düzenlenmesini talep ediyoruz. Çarşı günleri her bir beldede belediyenin belirleyeceği günlerde panayır havasında geçecek. Misafirlerin çarşılara gelmesine vesile olacaktır. Belde ve caddemizde ticaret yapan esnaflarımızın kendi dükkânlarının önünde indirimli ürünlerini haftanın bir günü belediyemizce belirlenecek stantlarla portik alanlarda satışının yapılmasına izin verilmesini, işgaliye karşılığında belediyemize ciddi bir gelir kaynağı yaratacağını düşünüyoruz. Bu çarşı günlerinde bölgemizdeki gerçek ihtiyaç sahibi pazarcı esnafı kardeşlerimiz belediyenin caddelerimizdeki uygun göreceği yerlerde ürünlerini satmaları, mağduriyetlerini gidermeleri sağlanabilir. Çarşı günlerinde sokak sanatçıları, her beldeye ait otellerin animasyon gösterileri yapılır. Ülkemizin her bir bölgesine ait yiyecek-içecek stantları kurularak kültürümüzün tanıtılması sağlanır. Çarşı günleri etkinliğinin oteller bölgesinde tanıtımının yapılmasının sağlanmasını bu vesile ile misafirlerimizin çarşılarımızı ziyaret etmesinin taşıma kooperatiflerimiz yani taksi ve dolmuşlarımızla yapılmasını. Bölgemizde ticaret yapan 2 bin 500 çarşı esnafı, bu işletmelerin mülk sahipleri ve çalışanlarımız adına talep ediyoruz” dedi.

NELER SÖYLENDİ?
  • 7 Alanyaspor 22 14
  • 8 Yeni Malatyaspor 20 14
  • 9 Göztepe 20 14
  • 10 Denizlispor 18 14