GÜNDEM
Giriş Tarihi : 29-09-2020 20:27   Güncelleme : 30-09-2020 09:45

‘Cumhurbaşkanımızdan destek bekliyoruz’

Kemer Enduro Motosiklet Kulübü (KEMK) Başkanı Semih Özdemir, bu yıl 11’incisi düzenlenen ve 17 ülkeden 175 sporcunun katıldığı Sea to Sky Enduro Motosiklet Yarışları’nda yeterli desteği göremediklerine dikkat çekti. Geçen yıl Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın küçük bir desteği olduğuna dikkat çeken Özdemir, “Geçen yıl bizim sosyal medya hesabımız üzerinden yarışlar 35 milyon izlendi. Avrupa’dan Amerika'dan Kolombiya'dan yarışçımız vardı. Buraya gelen insanların hepsi bölgelerinde ülkelerinde takipçileri var. Yani adamın Çamyuva sahilinden attığı video bir saat içinde 50 bine ulaşıyor veya Kemer Antalya konumunu ekliyor ve yüz binler izliyor. Bunlar önemli şeyler sadece kendi içerisinde camia bunun farkında, diğer yöneticilerimiz maalesef durumun farkında çok değiller. Yani normalde bu tarz yarışlara Avrupa'da gerçekten çok sahip çıkılıyor. Kemer'de zaten turizm var diye bizim yaptığımız küçücük bir şey gibi görünüyor. Bugün televizyonda belgesel kanallarını açın sürekli Alaska özel programı, her bir bölgesine özel program yapılmış. Aslında bizim Alaska'dan geri kalır yanımız yok. Ama sadece biz bunu yapamıyoruz. Tanıtım yapılmıyor, çok eksiğimiz var. Aslında birçok spor organizasyonu Cumhurbaşkanlığı himayesinde yapılıyor. Açıkçası Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’dan da uluslararası arenada büyük ilgiyle izlenen organizasyonumuza desteğini bekliyoruz” dedi.

Ahmet Duran YENİGÜN

KEMK Başkanı ve Sea to Sky organizatörü Semih Özdemir, bu yıl 11’incisi düzenlenen ve 17 ülkeden 175 sporcunun katıldığı Sea to Sky Enduro Motosiklet Yarışları sonrası gazetemizi ziyaret ederek değerlendirmelerde bulundu ve Sea to Sky’ın hikayesini anlattı.

Daha önce 2007 yılında Türkiye motosiklet Federasyonu'nun üyesi olarak ilk yarışları olan Enduro Şampiyonası’nı gerçekleştirdiklerini aktaran Özdemir, “Daha sonra dönemin Belediye Başkanı Hasan Şeker’in destekleriyle 2007-2009 yılları arasında iyi başarılar aldık. Gerek yaptığımız organizasyonlar gerekse Türkiye'deki gittiğimiz yarışlarda sporcu profilimiz iyiydi. O yıllarda 8 ayakta gerçekleşen Türkiye Şampiyonası’nda başarılı sonuçlar aldık. Bu başarıların ardından ne yapabiliriz ne ederiz bu işi ileriye nasıl taşırız diye düşünürken bir sporcumuz yurt dışına gitme hakkı kazandı. Tabii oradaki detayları da gördükten sonra burada Tahtalı Dağı'na çıkmayı hayal ettik. Yani en gözümüze kestirdiğimiz o oldu. Zor bir parkur. Oradan bir deneme yaptık. Daha sonra ilk yarışmamıza bir Alman yarışmacıyı davet ettik ve onun da fikirleri ile ondan aldığımız geri dönüşleri Red Bull ile paylaştık ve bu konu ile ilgilendiler” dedi.

‘350 YARIŞÇIYA KADAR ÇIKTIK’

O zaman Red Bull yetkililerinin Kemer’e gelerek kendileriyle görüştüklerini anlatan Özdemir, “Yetkililer bu konuyu merkeze iletti ve o zaman Red Bull Extreme’in en başarılı sporcusu olan Avusturalyalı Chris Birch Kemer’e geldi. Onunla birlikte burada 2-3 gün çevreyi dolaştık. Onun olumlu geri dönüşlerinden sonra firma bize ana sponsor oldu ve biz 7 yıl onlarla çalıştık. 7 yıl boyunca güzel dönemler geçirdik, 350 yarışçıya kadar çıktık, ancak daha sonra 2016 yılındaki bazı ekonomik sebepler ve ülkeler arasındaki bazı sıkıntılardan dolayı Red Bull ana sponsorlukta bütçenin yarısını karşılayabileceklerini iletti. Tabii biz bu geri kalan bütçeyi bulamadık, böyle bir şansımız olmadı” diye konuştu.

‘HEPSİ TEŞEKKÜR EDEREK AYRILDI’

Red Bull’un ana sponsorluktan çekilmesi sonrası zorlu bir süreç geçirdiklerini belirten Özdemir, sözlerine şöyle devam etti:

“Özellikle 2 sene zorlu geçti. Geçen yıl belediyemizin desteği ile 10’uncu yılımızı gerçekleştirdik. Aslında bizim amacımız 10’uncu yılı yapıp hani eğer olmayacaksa bırakmaktı. Bu yıl yine başkanımız yaparız dedi. Aslında bizim büyük bir ana sponsor görüşmemizde vardı ve tam netleştirmek üzereyken Covid-19 çıktı, ondan dolayı da herhangi bir şey yapamadık. Sponsorluk da olmadı. Biz kayıtları almış olduk. Yani baktığınız zaman bölgedeki turizmin devam ediyor oluşundan dolayı iptal etmek için bir gerekçemizde olmadı. Çünkü bizimki bireysel bir spor, motosiklete binen gidiyor. Öyle olunca yapma yönünde hazırlıklarımız ve girişimlerimiz oldu ve tamamladık. Güzel oldu. İyi geri dönüşler aldık. Çünkü dünyadaki yüzde 85-90 hiçbir yarış yapılmadı. Sadece Covid-19’dan önce belki 1-2 yarış yapıldıysa yapıldı. Yani yaklaşık 7-8 aylık bir süreçte Türkiye'de hiçbir yarış yapılmadı. Böyle olunca da bütün katılımcılar memnun kaldı ve şaşırdılar. Özellikle yurt dışından gelenlerin hepsi teşekkür ederek ayrıldı. Bu yıl içinde böyle bir ortamda bir arada bulunmaktan mutluydular. İyi katılım oldu.”

‘SADECE İNGİLTERE'DEN 50 YARIŞÇI GELDİ’

Covid-19’a karşı bu yıl önemli isimlerin yarışlara katıldığına değinen KEMK Başkanı Semih Özdemir, “En önemlisi Husqvarna yarışçısı 45 yaşındaki Graham Jarvis ve yarışı yine birinci bitirdi, formunu koruyan bir yarışçı yaşına göre. Takım arkadaşı Billy Bolt geldi. Aslında Jarvis belki bu yıl final yapmayı planlıyordu fakat yarışlar yapılamadığı için erteledi. Muhtemelen önümüzdeki tam bir sezon tamamladıktan sonra final yapmak istiyor. Yine Sherco takımından İspanyol Mario Roman, Güney Afrikalı Wade Young buradaydı. İngiltere'den çok iyi katılım vardı. 50 Yarışçı sadece İngiltere'den geldi. Toplam 15- 16 ülke sporcuları yarıştı” dedi.

‘AZİMLİ İMKANLARINI ZORLAYAN GENÇLERİMİZ VAR’

Kendi sporcularının da önceki yıllara göre daha iyi başarılara imza attığını belirten Özdemir, “Bu yıl bizim kendi sporcumuz Bayram Uysal ilk 10’unun içinde çıktı. Yine 3-5 motor arkasından Emre çıktı. Aslında bu iyi bir başarı. Bundan 10 yıl öncesine gittiğimiz zaman spor çok ilerledi. Yani özellikle bu sporcularla bir arada olmak, bu insanlarla bir arada olmak, bizim gençlerimizi de biraz motive ediyor ve tetikliyor. Burada tam onlar gibi olamayışın sebepleri ekonomik ve sponsorluklar veya disiplinli çalışma ortamı. Şimdi bizim en iyi sporcularımız bugün boş kaldığında bile bisiklete binen sporunu yapan fitness çalışan sürekli motosikletle antrenmanını yapan kişiler. Dolayısıyla biz burada biraz daha rahatız çok sıkıştıran yok, arkamızda bizden sonuç bekleyen sponsorlar yok. Ondan dolayı. Tabii bir onlar kadar olamıyoruz. Ama tabii bu şartlar yerine gelse ben inanıyorum ki bizim gençlerimiz bu bağlamda iyi dereceler çıkaracaktır. Bugün dünyada Kenan kardeşimiz Dünya Şampiyonu oldu, Toprak şu anda çok iyi gidiyor. Can ve Deniz Öncü var Alanya'dan. Onlar şu anda iyi yerlerde kürsü yapıyorlar. Yani spor ilerliyor. Ama enduro branşı birazcık sert bir branş. Artı medya canlı yayınlar vesaire pist yarışlarına göre birazcık da düşük. Çünkü coğrafyada yapılan uzun bir organizasyonu zor olduğu için. Ama inşallah önümüzdeki 3-5 yıl içerisinde belki ilk 3'e girecek sporcular çıkacaktır. Şu anda gençlerden gelenler var. Yani azimli imkânlarını zorlayan gençlerimiz var” şeklinde konuştu.

‘35 MİLYON İZLENEN BİR YARIŞ DESTEK GÖRMÜYOR’

Geçen yıl Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın küçük bir desteği olduğuna dikkat çeken Özdemir, geçen yılki yarışları sadece sosyal medya üzerinden 35 milyon izlenim aldığını belirtti. Devlet nezdinde daha fazla destek beklediklerini ve ekonomik anlamda çok yüksek bir destek göremediklerini söyleyen Özdemir, sözlerine şöyle devam etti:

“Aslında bu konuda işte Afyon'da yapılan Dünya Motokros Şampiyonası Cumhurbaşkanımız himayeleriyle yapılıyor. Yine Dünya Ralli Şampiyonası Marmaris’te Cumhurbaşkanımızın destekleri ile yapılıyor. Ekonomik anlamda çok yüksek bir destek göremedik. Tabii ki izinlerimiz vesaire devletimizin onayları ile biz bu organizasyonları yapıyoruz ama, biz aslında birazcık da bu konuda beklenti içerisindeyiz. Yani devlet yetkililerimizin birazcık daha destek olması gerektiğini düşünüyoruz. Aslında Aslında birçok spor organizasyonu Cumhurbaşkanlığı himayesinde yapılıyor. Açıkçası Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’dan da uluslararası arenada büyük ilgiyle izlenen organizasyonumuza desteğini bekliyoruz. Çünkü geçen yıl bizim sosyal medya üzerinden yarışlarımız 35 milyon izlendi ve bu sadece Facebook'tan izlendi. Yani çok yüksek. Ben de bütün verileri var. YouTube üzerinden veya haber kanallarında yurtdışında çıkan gazetelerde bunların hepsinin istatistikleri var. Belki biz yeterince bir yerlere ulaşamadık ama yeterli desteği alamıyoruz.”

‘BİZİM YAPTIĞIMIZ KÜÇÜCÜK BİR ŞEY GİBİ GÖRÜNÜYOR’

Avrupa’da bu tür yarışlara sahip çıkıldığına işaret eden Özdemir, “Lokal imkanlar ile yarış yapılıyor. Daha önce işte ana sponsorumuz varken onun gücü ile belki biraz daha iyiydik. Ancak şu anda çok iyi bir şeyimiz yok. Yani normalde bu tarz yarışlara Avrupa'da gerçekten çok sahip çıkılıyor. Bu Kemer için de geçerli. Biz bu organizasyonu Kemer'de değil de ne bileyim bir iç bölgede bugün Antalya için örnek verirsem bir Elmalı'da Korkuteli’nde yapmış olsaydık belki daha çok destek alacağız. Kemer'de zaten turizm var diye bizim yaptığımız küçücük bir şey gibi görünüyor aslında, ama farklı bir segment farklı insanlara dokunuyoruz. Ben bunu çok gördüm, yani ilk defa bu organizasyon için Türkiye'ye gelmiş ve daha sonrasında da tatile gelen ilk kullandığımız otelleri tercih eden yarışmacılarımız var. Burada şöyle bir şey var bölgemizde güreşlerin desteklenmesinin sebebi yerli halk tarafından birazcık daha sevildiğinden dolayı yönetimdeki idarecilerimizin bu konu biraz daha işine geliyor işin açıkçası. Biz Kemer’i dünyaya tanıtıyoruz fark bu. Gençlerimizin sponsorları olursa gençlerimiz de bu spora koşar. Ama yok işte” diye konuştu.

‘YÖNETİCİLERİMİZ MAALESEF DURUMUN FARKINDA DEĞİLLER’

Yarışlar için gelen sporcuların ekonomik anlamda gücünün çok fazla olduğuna değinen Özdemir, “Ben bu organizasyonla ilgili geri dönüşler aldım. Mesela bir zaman hiç unutmuyorum Grand Haber Hotel kullanmıştık, otelin önündeki taksi durağından arkadaşlar ‘biz bu yıl hiç havaalanı transferi yapmamıştık, senin motor yarışı sayesinde 15-20 havaalanı müşterisi aldık’ demişlerdi. Bu yıl mesela bir yarışmamızı Bey Dağları’nda yaptık. Geçen bir arkadaşımız sosyal medyadan yazdı; ‘dağdaki esnafa bile destek oldunuz’ dedi. Bizim gelen yarışmacılarımızın ekonomik durumu çok iyi. Bir seyahat acentesinin getirdiği turist değil ama ekonomik gücü çok fazla. Dolayısıyla akşam yemeğini en iyi yerde yemek istiyor. Para harcıyor. Türkiye'deki motosiklet parça aksesuar motosiklet satıcıları bunlar çok iyi para kazanıyor. Yani biz bu yarışları yapmasak bu insanlar kime parça satacak? kime lastik satacak? kime yeni motor satacak? Hadi bakalım bir yıl yarış yapmayalım. Ben Palu’da rast geldim, birkaç kez otelinden çıkan taksiyle geliyor. Herkes ticari taksi kullanıyor. Avrupalı müşteri ağırlıkta. Avrupa’dan Amerika'dan Texas'tan Kolombiya'dan yarışçımız vardı. Bu yarışta buraya gelen insanların hepsi bölgelerinde ülkelerinde takipçileri var. Jarvis'in 1 milyon 200 bin takipçisi var, bir milyona yakın Instagram'da takipçisi var. Yani adamın Çamyuva sahilinden attığı video bir saat içinde 50 bine ulaşıyor veya Mario Roman, Kemer Antalya konum ekliyor ve yüz binler izliyor. Bunlar önemli şeyler sadece kendi içerisinde camia bunun farkında, diğer yöneticilerimiz maalesef durumun farkında çok değiller” dedi.

‘ALASKA'DAN GERİ KALIR YANIMIZ YOK’

Alaska için bile belgesel kanallarında özel program yapıldığını aktaran Özdemir, Kemer’in Alaska’dan geri kalır yanının olmadığını söyledi. Zaman zaman ‘neden uğraşıyorum’ diye bırakmayı bile düşündüğünü anlatan Özdemir, “Ama seviyoruz. Birçok arkadaşımız bunu özlemiştik müthiş bir adrenalin yaşatıyor diyorlar. Severek yaptığımız için bugünlere geldik. Daha çok destek bekliyoruz. Bizi bu konuda destekleyecek kurum ve kuruluşların bizi dikkatlice izlemesi incelemesi gerekiyor. Bugün televizyonda belgesel kanallarını açın sürekli Alaska özel programı, her bir bölgesine özel program yapılmış. Aslında bizim Alaska'dan geri kalır yanımız yok. Ama sadece biz bunu yapamıyoruz.”

“TANITIM YAPILMIYOR ÇOK EKSİĞİMİZ VAR”

Özdemir, sözlerine şöyle devam etti:

“Milletvekillerimiz ve başkanlarımızla bu konuyu 6. Bölge Müdürlüğümüz ile de görüştüm. Aslında onların bakış açıları da böyle. Yani biz bu doğayı turizme insanın kullanımına kontrollü bir şekilde zarar vermeden açmamız gerektiğini kendilerine söyledim. Ama bu altyapının oluşturulması lazım. Bu altyapı nedir; burada bir birim kurularak daha düzenli daha kontrollü bir şekilde kullanılıp gezilip servis edilmeli, görüntüler alınmalı ve aktiviteler yapılmalı ki insanlar buraya burası neresiymiş deyip 1 fazla kişinin gelebilmesini sağlasın. Göynük Kanyonumuz var. Ben şunu söyleyebilirim birçok yöneticimiz belki hala Göynük Kanyonu’na gidip yürüyüp suyun içerisinde yürümemiştir ve görmemiştir. Göynük Kanyonu burada bizim burnumuzun dibinde. Ben geçen en son ziyaretimde çok fazla yerli ve yabancı turist olduğunu gördüm. Ama özellikle Kemer'den yerli belki hiç yok. Oradaki işletmeciler ile de biraz sohbet ettik; ‘daha Kemer’den birçok insan hiç gelmedi’ diyor. Tanıtım yapılmıyor çok eksiğimiz var.”

‘RENKLİ, DEĞİŞİK VE EĞLENCELİ OLDU’

İlerleyen zamanlarda büyük projelere imza atacaklarını ifade eden Semih Özdemir, “Hepimiz şahit oluruz. Onu daha söylemedik. Kemer’i muhtemelen daha da yukarıya taşıyacak küçük bir proje belki ama çok ses getirecek, onu da göreceğiz. Öncelikle organizasyonumuzu Kemer Belediyesi destekleri ile gerçekleştirdik. Personeli, araç ve gereçler anlamında belediye başkanımız ile devlet yetkililerimiz karşıladı. Bizleri yalnız bırakmadılar. Milletvekillerimiz ilçe başkanlarımız destek oldular. Covid-19’dan dolayı biz geçen yıllarda olduğu gibi hasta olacak, kapılar kapanacak mı? açık olacak mı? o süreye kadar çok bekledik. Son süreçte evet baktık ki bir sıkıntı yok turizmde devam ediyor araştırmalarımızı yaptık insanlar biz geleceğiz dediler. Yapıyoruz yarışmamızı dedik. Federasyon ile gerekli yazışma yaptık. Fakat zaman iyice daraldı, o bağlamda Ak Parti İlçe Başkanı İsmail başkanıma çok teşekkür ediyorum. İbrahim Aydın milletvekilimiz desteklerini esirgemediler, sağ olsun onlara çok teşekkür ediyorum. Kemer Kaymakamımız Murtaza Dayanç’ın çok gayreti oldu, o da yapılması anlamında elinden gelen her şeyi yaptı, çok teşekkür ediyorum. Anadolu Hastanesi bu yıl böyle zor bir süreçte gerek personelini ile gerek araçları ile bizleri desteklediler, çünkü sağlık sektörü covid-19’dan dolayı sıkıntılı bir süreçten geçiyor onlardan destek aldık. Motosiklet Federasyonumuz yine hakemlerimizi gönderdiler destek oldular. Motosiklet Federasyonu Başkanımıza teşekkür ediyorum. Onların destekleriyle az ve öz bir şekilde gerçekleşti. Bu organizasyonu Covid-19 olduğu için seyirciye yönelik hiçbir çalışma yapmadık, şovumuzu yapmadık, birtakım yerlerden de daralmaya gittik, müsabaka anlamında yapıldı. Ama özellikle medya ve sosyal medyada katılımcılar nezdinde başarılı olduk. Destekleyen herkese kulüp arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Çok çalıştılar. Özverili çalıştık. Çünkü bu yıl organizasyon öncesinde bazı ekstra zorluklarımız oldu, onları atlattık. Yeni bir parkur ekledik, onun işaretlemesi ile ilgili gece gündüz 2 gün çalıştılar. Parkur, Bey Dağları dediğimiz bu Söğüt Cumasından start alıp Saklıkent’in arkasından dolaşıp Emecik Yaylası'nın oradan Dere Köyün üzerinde finish gördü. İletişimin olmadığı zor bir değişik bir coğrafya, değişik bir parkurdu. En iyiler birazcık daha zor istiyorlar. Ama amatör özellikle ilk 20'den sonraki yarışmacılar son derece memnun oldular. İyi eğlendiler. Çünkü ara ara zorlu yerleri de vardı, ama zaman zamanda uzun düzlükleri de vardı, inişler çıkışlar tepeler falan vardı. Hatta bir yarışçının ‘ömrümde çıktığım en uzun rampa idi’ dediğini hiç unutmuyorum. Renkli oldu değişik oldu. Geçen senelerdeki etaplar zorluydu, özellikle amatör sporcuları performans olarak zorluyordu. Bu yıl biraz daha eğlenceli geçti onlar için” dedi.