SİYASET
Giriş Tarihi : 11-09-2020 08:49   Güncelleme : 11-09-2020 08:49

Minta’dan Topaloğlu’na eleştiri

AK Parti Kemer İlçe Başkanı İsmail Selami Minta, düzenlediği basın toplantısında Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu’nu eleştirdi. Halk Plajlarında cankurtaran olmadığı için belediyenin tabelaları kaldırdığını belirten Minta, “vatandaşımızın giremediği bir yere bana göre hiç kimse giremez. Belediye başkanı ‘Bizim paramız var hiçbir sıkıntımız yok’ diyor, diğer taraftan iki tane cankurtaranı koyamıyor diye vatandaş denize giremiyor. Bu sahiller artık hiçbir şekilde birileri tarafından bir yerlere peşkeş çekilen alanlar olmayacak. Tamamen halkımızın ve otelcilerimizin kullanımında olacak. Ama her zaman öncelik halkımızındır” dedi. Kındılçeşme’nin 15 dönümlük kısmının da halka açılacağını söyleyen Minta, “Milli Parklar Genel Müdürlüğü’nden yazıyı aldık. Milli Parkın orayı işletmesi ile alakalı çok az bir eksiğimiz kaldı” diye konuştu.

Ahmet Duran YENİGÜN - Şüheda PARTAL

AK Parti Kemer İlçe Başkanı İsmail Selami Minta, basın toplantısı düzenledi. Gündeme dair açıklamalarda bulunan Minta, Halk Plajları konusunda Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu’na eleştirilerde bulundu.

COVİD-19 salgını nedeniyle yaklaşık 6 aydır bütün dünyada ve ülkemizde ciddi sıkıntılar yaşandığına değinen Minta, “Ama ülkemizde hamdolsun ki Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan başkanlığındaki hükümetimiz bakanlarımız bu salgını çok iyi bir şekilde yönettiler ve özellikle sağlık açısından ve ekonomi olarak hepsinde dengeli bir şekilde bugünlere geldik. Hem bu zaman zarfında sadece Kemer'deki biz yerel idareciler olarak insanlarımızın sıkıntılar ile dertleriyle hep beraber mücadele ettik. Bu noktaya kadar emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Ama hastalık salgın şekilde devam ederken bir yandan da hayat devam ediyor. Günlük yaşantımız devam ediyor” dedi.

‘HİÇBİR ZAMAN YOK SAYAMAYIZ’

Türkiz Otel ve Karapınar Deresi arasındaki plajlar konusunda vatandaşlar tarafından sürekli şikayet aldıklarını ifade eden Minta, “Neredeyse her gün üç beş kişi parti teşkilatımıza gelerek ‘Biz denize giremiyoruz, plajlardan faydalanamıyoruz’ gibi serzenişler de bulunmaya başladılar. Biz de bunları yetkili mercilere yönlendirdik gerek dilekçe gerek sözlü olarak şikayetlerini ilettiler. Tabii bu noktada şikayetler oluşunca biz de bir araştırma gereğinde bulunduk. Biliyorsunuz o bölgede otelcilerimizin kullandığı alanlar vardı. Tabii ki otelcilerimiz bunu kullanacak; çünkü turistler tatile gelirken güneşi denizi de satın alıyor. Elbette onların kullanması en doğal hakkı ama, onlara bir şey sağlarken vatandaşımızı da hiçbir zaman yok sayamayız. Hatta tabiri caizse vatandaşımızın giremediği bir yere bana göre hiç kimse giremez. Bu çok önemli bir olay” diye konuştu.

‘ARTIK BU İŞİ YAPMAYIN DİYORUM’

Halk Plajlarında cankurtaran olmadığı için belediyenin tabelaları kaldırdığına değinen Başkan İsmail Selami Minta, sözlerine şöyle devam etti:

“Geçenlerde bir duyum aldık belediye tabelasının olduğu Halk Plajı olarak yıllardır kullanılan yerler vardı. Geçmiş dönemde de bunlar olabildiğince zaten daraltılmış, ama bu dönemde belediye tabelaları tamamen kaldırdı diye bir duyum aldık. Gittik baktık hakikaten kaldırmışlar. Araştırdık, neticesinde belediye başkanının bu konuyla alakalı açıklaması ‘Biz buraya cankurtaran koyamıyoruz. O yüzden sorumluluk alamayız tabelaları kaldırdık’ oldu. Koskoca Kemer Belediyesi yani iki tane cankurtaranı (Kemer Gözü Gazetesi) sahile koyamayıp bu vatandaşı denizden ve denize girmekten mahrum ediyorsa inanın bu noktada diyebilecek hiçbir şey yoktur. Her çıktığı yerde belediye başkanı ‘Bizim paramız var hiçbir sıkıntımız yok’ diyor, diğer taraftan iki tane cankurtaranı koyamıyor diye vatandaş denize giremiyor. Denizden kastım şu biz istiyoruz ki vatandaşımız havlusunu omuzuna alsın gitsin o ayrılan bölgede en azından kendi havlusunu sersin denize girsin. Tabii bu yıllardır aslında polemik konusu oldu neydi işte gitti kirletiyorlar, vatandaştır kirletir de önemli olan belediyenin onun temizlemesidir. Yani vatandaştan her türlü vergiyi alıp ondan sonra bir çöpünü de alamayacaksınız artık ben bu işi yapmayın diyorum.”

‘SAHİLLER PEŞKEŞ ÇEKİLEN ALANLAR OLMAYACAK’

Artık sahillerin hiçbir şekilde birilerine peşkeş çekilmeyeceğini aktaran Minta, “Ben Kaymakamımız sayın Murtaza Dayanç beye teşekkür etmek istiyorum, onun uğraşları ile Karapınar Bölgesi'nin yanında küçük bir alan vatandaşlarımız için aynı dediğimiz şekilde ayrıldı. Ama tabii ki çok küçük bir alan. Ben burada vatandaşlarımıza seslenmek istiyorum önümüzdeki yıl zaten görüşmelere başladık bu sahiller artık hiçbir şekilde birileri tarafından bir yerlere peşkeş çekilen alanlar olmayacak. Tamamen halkımızın ve otelcilerimizin kullanımında olacak. Ama her zaman öncelik halkımızdır. Onların talepleri birinci sıradadır. Pandemiden dolayı çok fazla da bu işlerin üzerinde duramadık. Ama önümüzdeki zamanlarda bunun sözünü veriyorum; artık bütün sahiller sadece bahsettiğim o yer değil her zaman halkımızın olacak herkes istediği şekilde havlusunu omuzuna atıp gidip havlusunu sahile serip denize girebilecek. Hiç kimsede ben burayı şuradan aldım buradan aldım gibi vatandaşımızı incitici sözler sarf edemeyecek. Bizler de bunun takipçisiyiz” dedi.

‘DAHA DUYARLI OLMAYA DAVET EDİYORUM’

Kemer Belediyesi’nde çalışan personellerden de şikayet aldıklarını belirten Minta, “Pandemi dolayısıyla esnek çalışma ile ilgili Cumhurbaşkanımız bir genelge yayınladı. Ama maalesef Kemer Belediyesi önceki süreçte de buna hiç uymadı. Şimdi de görüyorum çalışanlardan aldığımız şikayetlere bakılırsa yine uymuyor. Belediye başkanının ‘Evde oturana para vermem’ gibi bir mantığı varmış. Ama kendisi hastalığa yakalanırım korkusuyla neredeyse belediyeye uğramıyor. Oradaki insanlar da can. Belediyede eleman fazladır eksiktir biz onu bilemiyoruz. Ama neticede bu işin ucunda sağlık var. İnsanların hastalık sürecine girip Allah korusun ölmesi var. Tabii bu genelgede bütün inisiyatif belediyelerde. Belediye Başkanların da veya en üst kurul amirliğinde. Belediye başkanını biraz daha duyarlı olmaya davet ediyorum. En azından kendi canını düşündüğünün yarısı kadar o belediye çalışanlarını da düşünmesini istiyorum. Bildiğim kadarıyla bütün belediye personeline test yapılacakmış, inşallah çok vahim bir tablo ile karşılaşılmaz. Ama bu yanlıştan veya eksiklikten belediye başkanının bir an önce dönüp bu çalışanlarımızı riske atmamasını özellikle sizlerin aracılığıyla belirtmek istiyorum. Hepimizin üzerine düşen sorumluluk bize düşen tedbiri alması gerekiyor. Bu hastalık gerçekten hafife alınacak bir hastalık değil. Gün geçtikçe görüyorsunuz tablo yeniden eksi yönde değişmeye başladı. Hep beraber bunun önlemlerini alalım” dedi.

‘KINDILÇEŞME’NİN 15 DÖNÜMLÜK KISMI HALKA AÇILACAK’

Kındılçeşme Günübirlik Kamp alanı ile ilgili de açıklamada bulunan İsmail Selami Minta, Kındılçeşme’nin 15 dönümlük kısmının halka açılacağını söyledi. Minta, “Bir buçuk aydır uğraşıyoruz, hamdolsun geçen hafta Milli Parklar genel Müdürlüğü’nden yazıyı aldık. Milli Parkların orayı işletmesi ile alakalı çok az bir eksiğimiz kaldı. Muhtemelen pazartesi günü olur diye düşünüyorum. Çünkü Milli Parklar bu piknik masalarını falan getirecek. Kındılçeşme’ nin 15 dönümlük kısmını da Kemer halkının kullanımına açacağız. Burada da aynı şekilde bir cankurtaran sıkıntısı çıktı. Biz AK Parti Kemer İlçe Teşkilatı olarak o cankurtaranı sağlayacağımızın da garantisini verdik. Ve şimdi onun işlemleri yürütülüyor. Oranın plaj olarak açılabilmesi için cankurtaranı biz sağlıyoruz” diye konuştu.

Önümüzdeki yıl Kemer Sahillerinin bambaşka bir görünüme kavuşacağını aktaran Minta, “Hem otelcilerimizin memnun olduğu hem vatandaşımızın memnun olduğu bir tabloyu Milli Emlak Müdürümüzle kaymakamlığımızca hep beraber Kemer halkının kullanımına sunacağız” dedi.